Poleg formalnosti, ki so potrebne za ustanovitev podjetja vam predstavljamo še pet nasvetov, da bo zagon podjetja potekal čim bolj gladko.
1. Opravite SWOT analizo
Omenjena analiza sestoji iz moči, slabosti, priložnosti in groženj ter predstavlja odličen izhod iz vztrajnostnega načrtovanja. SWOT analize ne pozabite vključiti v vaš poslovni načrt.
Za začetek si vzemite uro ali dve in si zabeležite glavne točke vseh štirih kategorij. V kolikor vas je v podjetju več, naj vsak napiše svoja opažanja in nato le-te vpišite v skupen dokument (nikar ne kritizirajte in izločujte tiste predloge, ki se vam na prvi pogled zdijo nepomembni). Ko enkrat opravite SWOT, strategija sledi sama od sebe.
2. Primerjajte načrte z dejansko prodajo
Vseskozi premišljujte o tem, kaj se je izšlo drugače, kot ste načrtovali v poslovnem načrtu in kaj ne, predvsem pa zakaj je do tega prišlo. Kmalu boste sposobni hkrati razmišljati o vaši oglaševalski strategiji, ciljnem trgu, oglaševalskih sporočilih, kupcih, pakiranju, dostavi, pritožbah in tekmecih.
3. Pogovorite se z ljudmi
Danes podjetniki premalo časa posvetijo pogovoru s strankami in ostalimi ciljnimi skupinami. Težko ocenjujemo kaj si ljudje dejansko želijo, če jih tega ne vprašamo. Zato nikar ne skoparite z vašo energijo in časom in se pogovarjajte z ljudmi – presenečeni boste nad učinkom.
V kolikor imate novo poslovno idejo in vas zanima, kako bo sprejeta med ljudmi se o ideji najprej pogovorite z ljudmi, ki vas poznajo zelo dobro. Nato poskušajte najti še popolne neznance in se jim predstavite kot lastnik podjetja. Večina se bo obrnila stran, zato poskušajte vaš pogovor umestiti v zanimiv okvir, mogoče z drznimi vprašanji, ki so ključnega pomena za uspeh pogovora. Zagrabite njihovo zanimanje in vzpodbudite njihovo radovednost.
4. Predstavljajte si kupčevo zgodbo
V mislih si ustvarite podobo kupca oziroma stranke. Dodajte ji družino, otroke, lov za časom, stres, hobije, televizijske oddaje, spletne strani, glasbo in filme, najljubši kraj počitnic…
Naslednji korak je, da si začnete vizualizirati, kako ta stranka izve za vaš posel. Kaj ji je pri njem všeč in kaj ji ne bi odgovarjalo? Zakaj se je sploh odzvala na vašo ponudbo? Kaj lahko v pogovoru o vaši ponudbi prenese drugim ljudem, novim potencialnim strankam in na kašen način si želite biti opisani? Kaj je vaša bistvena značilnost, v kateri bi izstopali od drugih in kako jo zasidrati v njihovi glavi?
Dobro premislite o zgornjih vprašanjih in si nanje odgovorite!
5. Bodite optimistični
Kje si predstavljate vaše podjetje čez tri leta, pet let, sedem let? Kakšen izgled bo imel vaš poslovni prostor čez nekaj let? Kaj boste prodajali? Kako boste osrečevali kupce? V kakšnih odnosih boste s strankami in poslovnimi partnerji?
Nekateri bi vsemu temu rekli sanje, toda vizija prihodnosti je pomemben faktor poslovnega načrtovanja. Najprej si v glavi ustvarite sanje, nato se osredotočite na poslovni načrt in kako boste to vizijo uresničili. Zavestno ali ne, z načrtovanjem ste začeli že v trenutku, ko ste začeli prebirati tole objavo.
Vir: Zavod mladi podjetnik