Izdajanje računov in davčne blagajne

Davčne blagajne predstavljajo postopek davčnega potrjevanja računov pri Finančni upravi Republike Slovenije (v nadaljevanju FURS) pri izdaji računov. Zavezanci se pri tem preko spleta povežejo s sistemom FURS, ki skrbi za potrjevanje in shranjevanje podatkov o izdanih računih. Na tak način FURS sledi in nadzira izdajanje računov v primeru gotovinskega poslovanja.

Potrjevanje računov pri FURS je obvezno za tiste zavezance, ki vodijo poslovne knjige in evidence, ki izdajajo račune za dobavo blaga in storitev in ki za opravljene storitve dobijo gotovinsko plačilo.

Zavezanec se lahko odloča med dvema opcijama:

–          uporablja ustrezno elektronsko napravo, ki omogoča izdajanje in potrjevanje računov ali

–          uporablja vezano knjigo računov, pri čemer v 10 delovnih dneh od izdaje računa pošlje zahtevane podatke preko elektronske naprave na FURS.

Na voljo je tudi aplikacija mini blagajna. To je program na spletni strani FURS, ki je primeren za tiste zavezance, ki izdajo manjše število računov. Ta možnost je alternativa elektronski napravi oziroma posebni programski opremi za izdajanje in potrjevanje računov. Je pa pred uporabo treba pridobiti namensko digitalno potrdilo.

Kot že rečeno, se lahko zavezanec sam odloči, ali bo za izdajanje računov uporabljal elektronsko napravo ali vezano knjigo računov. Ne sme pa v istem poslovnem prostoru uporabiti obeh načinov.

Vezano knjigo računov je treba pred prvo uporabo potrditi preko portala e-davki. Tudi v tem primeru je treba pridobiti namensko digitalno potrdilo, saj je zavezanec obvezan za pošiljanje podatkov o posameznem računu in poslovnem prostoru preko mini blagajne.

Katere so obveznosti zavezanca?

–          pridobitev namenskega digitalnega potrdila;

–          popis poslovnih prostorov;

–          dodelitev oznak poslovnim prostorom, elektronskim napravam in fizičnim osebam, ki izdajajo račune;

–          račun, izdan iz elektronske naprave, mora biti vsebinsko prilagojen (tridelna številka računa, EOR*, ZOI*, oznaka izdajatelja ter ura in minuta izdaje);

–          objava obvestila o računu in obveznosti;

–          sporočiti podatke o vseh poslovnih prostorih, v katerih se izdaja račune, davčnemu organu;

–          potrjevanje računov z uporabo namenskega digitalnega potrdila;

–          EOR* mora biti edinstvena;

–          izdajanje računov z uporabo elektronske naprave;

–          izvajanje potrjevanja računov v primeru izpada elektronske povezave ali okvare elektronske naprave – uporaba vezane knjige računov – jo je treba pred prvo uporabo potrditi.

*EOR: enkratna identifikacijska oznaka računa

*ZOI: zaščitna oznaka izdajatelja

Vir: fu.gov.si