Kaj naj vsebuje poslovni načrt?

Poslovni načrt ni nujno zlo vsakega podjetja, temveč nujno dobro. Podjetja, ki poskušajo poslovati brez poslovnega načrta, oziroma imajo narejen poslovni načrt le zato, ker ga morajo imeti, imajo statistično gledano slabšo verjetnost da uspe in se obdrži na trgu. Zato načrt ni nujno zlo, je nujno dobro za vsako novo podjetje in za vsako podjetje, ki je že uveljavljeno na trgu, ter išče nove priložnosti. To vam bo znal povedati vsak podjetniški strokovnjak.

Poslovni načrt naj opisuje s čim se vaše podjetje ukvarja in kako bo izdelek ali storitev prodalo. Načrt naj se začne s predstavitvijo vašega izdelka ali storitve. V njej opišite kaj boste izdelovali, ter kako se bo to uporabljalo.

Nadaljujte z raziskavo in analizo trga in konkurence. Kdo so vaši potrošniki, ali jim bo izdelek všeč, kdo je vaša konkurenca, kakšen je njihov delež na trgu, kako se vaš izdelek ali storitev razlikujejo od njihovega?

Tretji del poslovnega načrta naj opisuje kaj boste storili, da bodo ljudje prepoznali vaš izdelek na trgu. Boste imeli reklame, kakšne akcije, boste hodili od hiše do hiše, ali pa boste svoj posel predstavljali na sejmih?

Za podjetjem mora stati neka ekipa, zato v četrti del vključite, kakšna znanja in veščine morajo imeti vaši delavci, pa tudi to, kakšne osebnosti morajo biti v vaši ekipi. Če je oseba velik mojster, to še ne pomeni, da dobro delovala v ekipi.

Za tem opišite, kakšen bo postopek razvoja vašega izdelka ali storitve. Kakšni so stroški?

V še zadnji del poslovnega načrta vključite, kako boste pridobili finančna sredstva, ki so potrebna za zagon posla. To je lahko kredit na banki, posojilo od sorodnikov ali celo kakšne crowdfunding kampanje.

Tole je bil le kratek in zelo grob opis, kaj mora vsebovati vsak poslovni načrt. Če želite izvedeti več, spremljajte naš blog ali v Googlu poiščite »poslovni načrt« in sigurno se bo med prvim zadetkom našel odgovor na vsa vaša vprašanja v zvezi z načrtom.

Poglejte si še prijeten video, kako napisati poslovni načt: