Dejstvo je, da biti podjetnik ne pomeni zgolj opravljanje osnovne dejavnosti. Podjetnik mora, če želi uspešno poslovati, pridobiti tudi številna druga znanja. Med njimi spada tudi računovodstvo. Seveda je veliko bolje, če se podjetnik tega ne loteva samostojno. Najbolje je, če za pomoč prosi računvodjo, ki mu bo v pomoč. Vseeno pa je nekaj osnovnega znanja o tem področju treba imeti.
Kaj vse zajema računovodstvo?
Namen računovodstva je beleženje vseh poslovnih dogodkov, do katerih pride tekom poslovanja. V podjetju nastajajo prihodki. To so prilivi, ki nastanejo neposredno zaradi dejavnosti, ki jo podjetje opravlja. Ko podjetje proda določene produkte, ki jih proizvaja, ko proda svoje storitve, potem od strank, ki so to koristile, dobi plačilo. To so prihodki.
Po drugi strani je treba za uspešno poslovanje podjetja koristiti nekatere proizvode in storitve, ki zagotavljajo nemoteno poslovanje. Če gre npr. za frizerski salon, potem so prihodki denarna sredstva, ki jih stranke plačajo za novo fizuro. Po drugi strani so odhodki podjetja najem prostora, kjer se dejavnost odvija. Treba je tudi zagotoviti ustrezno opremo in preparate za oblikovanje las. Vse to so odhodki iz poslovanja.
Seveda pa obstajajo tudi prilivi in odlivi, ki niso ne prihodki, ne odhodki, saj ne nastanejo direktno kot posledica opravljanje dejavnosti. Vse te dogodke je treba beležiti.
Poročanje in načrtovanje poslovanja
In čemu služijo vsi ti podatki računovodstva? Ob koncu leta je treba oddati letno poročilo. Ta služi državi, da ugotavlja, kakšno je bilo poslovanje posameznih podjetij. Veliko teh evidenc je uradnih, kar pomeni, da lahko do njih odstopa širši krog ljudi. Podatke o poslovanju vašega podjetja lahko tako pregledujejo stranke, ki si želijo poslovati z vami. Prav tako o vas lahko poizvedujejo poslovni partnerji, ki razmišljajo o sodelovanju z vami. Gre torej za pomemben dokument.
Ni pa računovodstvo namenjeno zgolj zunanji uporabi. Podatki o tem, kako je podjetje poslovalo v preteklosti, je pomembno tudi za podjetnika. Ta lahko namreč ugotovi, kje bi se dalo stanje izboljšati, kakšne ukrepe bi bilo treba upeljati. Nato naslednje leto prek računovodskih podatkov spet ugotovi, v kolikšni meri so bili cilji realizirani.