Vrste sredstev, ki so na voljo podjetnikom za financiranje podjetja, so zelo omejene. Lahko jih razdelimo na notranje vire financiranja, nepovratna sredstva, dolžniške vire financiranja in na lastniški kapital.
Notranji viri financiranja
Pod notranje vire štejemo predvsem visoko prodajo in zategovanje pasu v podjetju. Vsekakor je pomembno, da ima podjetje, kljub temu, da ne namerava predstavljati svoje ideje investitorjem napisan dober poslovni načrt, ki ga sprosti prilagaja razmeram na trgu in v podjetju. Tudi ko predstavljate svoj poslovni načrt investitorjem jim morate predstaviti notranje vire financiranja, kot glavni vir.
Nepovratna sredstva
Ko podjetnik izčrpa svoje lastne vire za ustanovitev in zagon podjetja ter najde pot do prvih strank, je vsekakor smiselno, da razmišlja še o zunanjih virih financiranja. V tem primeru se pisanju poslovnega načrta ne boste izognili.
Vsako leto je objavljenih več razpisov na občinski, nacionalni in evropski ravni z namenom spodbujanja podjetništva. Različne inštitucije kot so ministrstva, Tehnološka agencija Slovenije (TIA), Javna agencija za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI), predvsem pa Slovenski podjetniški sklad (SPS) objavljajo tako razpise za zagon podjetja, kot tudi za financiranje razvoja ter novih projektov znotraj podjetja.
Dolžniški viri financiranja
Drugi sklop sredstev, ki so podjetniku na voljo, so dolžniški viri financiranja. Sem sodijo tako vsem dobro poznani krediti in lizingi, kot tudi manj poznani viri financiranja kot so na primer faktoring ipd.
V kolikor se podjetnik osredotoči predvsem na kredite je največji problem, ker bankirji gledajo predvsem zgodovino poslovanja podjetja. Tukaj vsekakor pride v poštev tudi dober poslovni načrt, ki ga predstavite banki.
Lastniški viri financiranja
Pod tovrstnimi viri financiranja poznamo predvsem poslovne angele in sklade tveganega kapitala. Tukaj pa je zelo pomemben poslovni načrt, ki ste ga napisali.
Investitor je pripravljen sprejeti veliko tveganje brez kakršnih koli zavarovanj. Investitor, v kolikor podjetje uspe, z investicijo postane v največ primerih manjšinski solastnik podjetja in realizira donos na investicijo, ko svoj delež čez nekaj let proda.
Poslovni angeli in skladi tveganega kapitala vlagajo zgolj v najperspektivnejše posle. Poslovni angeli običajno investirajo nekje med 100.000€ in 500.000€ v fazah, ko ima podjetje prototip in prve stranke, skladi tveganega kapitala pa tudi do nekaj milijonov €, vendar običajno v kasnejših fazah, ko podjetje širi svoje poslovanje na mednarodne trge.
Da bi podjetje sloh imelo priložnost se potegovati za takšne vsote denarja mora pripraviti tudi ustrezno investicijsko dokumentacijo, ki zajema poslovni načrt, finančni načrt, prezentacijo ter morebitne druge dokumente.
Vir: Zavod mladi podjetnik