Raziskava trga za pravo poslovno sliko

Raziskava trga nam daje poslovno sliko, kako lahko vrste izdelkov ali storitev prinesejo dobiček našemu podjetju. Z raziskavo izdelkov, ki so že na trgu, lahko podjetje ugotovi, ali zadovoljujejo potrebe in želje svojih kupcev. Z raziskovanjem odgovorov na določena vprašanja, lahko ugotovijo, ali bodo primorani spremeniti svoje metode poslovanja, ponudbo in ali bodo morali razmisliti o dodatnih ponudbah, ter storitvah.

Rezultate analize trga lahko uporabimo za načrtovanje novega posla ali za merjenje uspešnosti trenutnega poslovanja. Zaradi tega je pomembno, da si pred raziskavo trga postavimo prava vprašanja na pravi način in s pravimi ljudmi. Slabo narejene raziskave bi nas lahko namreč vodile v napačno smer. Naj vam bodo spodaj napisane vrstice vsaj v majhno pomoč, pri izvajanju raziskave.

Obstajata dva načina zbiranja podatkov, to sta kvantitativni in kvalitativni. Medtem ko se kvantitativni nanašajo na uporabo številk in matematičnih analiz, se kvalitativni nanašajo na podrobnosti o posameznih enotah. To pa pomeni, da s kvantitativno raziskavo zajamemo velik vzorec naše konkurence in kupcev, vendar izgubimo veliko podrobnosti. Te lahko raziščemo s kvalitativno raziskavo, ki pa imajo lahko le majhen vzorec.

Poznamo dve stopnji raziskave, prvostopno in drugostopno. Cilj prvostopne raziskave je zbiranje podatkov trenutne prodaje in uspešnost trenutne metodologije. Prav tako nam da informacije o naši konkurenci. Metodologije raziskave so različne, lahko jih tudi kombiniramo med seboj. Metode so lahko telefonski in/ali osebni intervjuji, ankete in fokusne skupine. Vprašanja naj iščejo odgovore na to, kateri dejavniki vplivajo na potrošnika, da kupi nek izdelek, česa potrošnik ne mara pri obstoječem izdelku, kaj bi priporočil za izboljšavo izdelka in kakšna naj bi bila najprimernejša cena izdelka. Drugostopna raziskava obsega analizo podatkov, ki so že objavljeni. S temi podatki lahko bolje spoznamo našo konkurenco in naše kupce. Z drugostopnimi podatki ugotovimo demografske podatke, življenjski stil, običaje in druge podatke naših kupcev.